Dag 19 shoppen

25 januari 2017 - Melbourne, Australië

Vandaag zijn we Melbourne City in gegaan om souvenirs te scoren, uiteraard gaan we niet vertellen of het gelukt is. Maar we hebben wel het één en ander aan bijzonders gezien.

Afgelopen vrijdag om 13.30 uur is er in de City van Melbourne een auto ingereden op de menigte midden in de winkelstraat Bourke Street Mall, dit is de belangrijkste winkelstraat in het centrum. In totaal zijn er 5 mensen om het leven gekomen waarvan een meisje van 10 jaar, 2 mannen van 25 en 33 jaar, vrouw van 32 jaar en een baby van 3 maanden. De dader is snel daarna opgepakt.

Zoals gewoonlijk stappen we uit de tram op de Bourke Street Mall, voor de H&M staan een menigte aan mensen, wat is hier aan de hand? We liepen wat dichterbij en zagen zoveel bloemen liggen... herdenking aan de slachtoffers van afgelopen vrijdag... hartverscheurend!

GOPR3468   GOPR3469GOPR3470   IMG_1800IMG_1803

Even bijkomen met een verse jus van ons favoriete Sappenwinkeltje.

IMG_1810   IMG_1814                   IMG_1815   IMG_1811

Op naar de Victoria Market om vlees te kopen voor de BBQ van morgen. Morgen wordt de Australia Day gevierd dit is een Australische nationale feestdag. Er wordt gevierd dat in 1788 de Eerste Vloot Sydney (Australië) bereikte. Het wordt gevierd op 26 januari en is vergelijkbaar met Koningsdag in Nederland en Canada Day in Canada.

Aangekomen bij de Market, alles gesloten! Wat is dit!!! Dan maar in de supermarkt vlees halen! :(

GOPR3473GOPR3475GOPR3479IMG_1806IMG_1807IMG_1808

Na de supermarkt Coles op de tram gewacht, maar die had enorme vertraging, dan het laatste stukje maar wandelen.

GOPR3485

1. Ruud:
    27 januari 2017
    Volgens mij was het erg warm Manuela :-)