Beijing, China

5 januari 2017 - Beijing, China

Vlucht is goed verlopen, niet heel veel ruimte bij Air China, maar goed... we hebben het overleefd!

5.00 uur locale tijd aangekomen op Airport Beijing. In een mega lange wachtrij gestaan om van de airport af te kunnen... Dit moet echt sneller kunnen volgens ons.

Koffie Starbucks gedronken, en om 8.00 uur stond onze vriend er om ons Beijing te laten zien. Veel smog in Beijing, deed een beetje aan of het mistig is, saai weer!

IMG_7804

Onze gids JohnYellowCar :) is echt een stuiterbal met ADHD, geloof me... je bent meteen wakker! JIPPIE, kunnen de dag goed beginnen! Trip begon bij de verboden stad, heel indrukwekkend, wat geschiedenis over de Verboden Stad:

De Verboden Stad was de plaats van waaruit de Chinese keizers van de Ming- en de Qing-dynastie hun rijk bestuurden. De in de Chinese hoofdstad Peking (Beijing) gelegen stad werd gebouwd en voltooid onder de Yongle-keizer, in 1422. De Verboden Stad was tijdens de Ming- en Qing-dynastie de vaste residentie van 24 achtereenvolgende keizers. De stad was verdeeld in het Binnenhof, waar de keizer woonde, en het Buitenhof, waar de hofhouding woonde. Deze bestond onder andere uit de concubines, de paleiswachten en de eunuchen. Alles bij elkaar woonden er enkele duizenden mensen in de Verboden Stad. De Italiaanse regisseur Bernardo Bertolucci kreeg als eerste de toestemming om uitgebreid opnamen te maken in de Verboden Stad. Hij gebruikte die in zijn film L'Ultimo Imperatore (1987) (The Last Emperor).

G0152636G0132623IMG_0868IMG_0865IMG_0855

Na dit ongelooflijke avontuur zijn we nog bij het Stadion geweest waar de olympische spelen van Beijing werden gehouden in 2008.

IMG_0880

Bezoek gebracht aan shoppingcentre en daar een heerlijk Chinese lunch gegeten, beetje pittig voor Neeltje!

IMG_7806IMG_7805

Klik hier voor het verslag van gisteren

Klik hier voor alle foto's